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Des billets et experimentations Haxe, NME, openFL, Flash, HTML5 et mobiles

AIRLogger for Haxe

17.08.2007 6010 5

AIRLogger is a useful standalone tracer (like LuminicTracer - Flash Inspector i.e.) targeting SWF and running on the Adobe Integrated Runtime.
The console is written by Cedric Nehemie (aka Abe -an abstract friend of mine ).

Here you can find the Haxe API for it.

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Using Flex components in Haxe with SWFMill and without external loading - part 1

16.08.2007 21885 2

Haxessibility & Flexibility ! :D
We can work with Flex components in Haxe using an external loading as we can see in Haxe website tutorial:
http://haxe.org/tutos/flex_and_haxe_intro
The post following is a first attempt to use Flex components in Haxe without external loading. (Merging SWF at compilation).

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Using Flex 3 Component without MXML - only AS3

11.08.2007 40499 5

This post is a complement to an old post Mon premier SWF9 gratos avec Flex SDK (in french).
When using MXML, a lot of initializations are made in background (Application, UIComponent ...)
This post is a sample AS3 code without any MXML that enables you using Flex Component in pure AS3, initializing manually Flex Application.

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Luminic Tracer Flash Inspector 0.25 - 0.30 Haxe (flash and flash9 compatible)

09.08.2007 6364 4

For users of the usefull tracer by Pablo Costantini, Luminic Tracer Flash Inspector 0.25 (or 0.30), I've rewrited the class for Haxe, to use with SWF of course
It's an update from an old post.
Some bug fixed, light documentation added, and Haxe 1.14 compatible ! (new AS3 bytecode generation)

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Haxe Remoting : LocalConnection

07.08.2007 4689 1

Haxe standard library, contains remoting package (haxe.remoting) to communicate between different plateforms (Server/JS/Flash).
LocalConnection is a way to communicate from SWF to another SWF.
Haxe includes a powerful remoting layer for the native Flash LocalConnection that is really easy to use !

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Ma première bibliothèque SWF gratos avec SWFMill

04.08.2007 10680 6

SWFMill est un petit programme gratuit, en ligne de commande qui permet de construire une bibliothèque d'objets (movieclips avec ou sans frames, sons MP3, images JPG, PNG, fonts) pour SWF.
Le programme prend en entrée un XML avec la description du SWF de sortie et notamment de la bibliothèque d'objets, avec leur nom de liaison. Le SWF ainsi obtenu peut être utilisé comme bibliothèque chargée à l'exécution ou lors de la compilation avec Flex ou Haxe, pour produire des SWF<=9.

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BloxHx 0.1

04.08.2007 4831 9

It's an open-sources Blocky clone game written in Haxe.

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Flex 3 + AIR SDK (beta1) for Haxe

28.07.2007 6015 1

In order to access Adobe Flex or Adobe AIR APIs from Haxe, you need the externs classes.
These classes contain variables and methods signatures and ensure compile-time type checking (and completion...). They won't be compiled inside the SWF.
Then, you have to provide the used classes inside an extern SWF library (Flex components built inside SWF Library for example), or execute the application in the right flash player (AIR runtime for example).
If you attempt to use an object (class, function ...) that is not in the SWF library or is not native in the target flash player (AIR flash.filesystem API inside browser flash player), you'll get run-time exceptions.
You can download the ZIP that contains all the classes found in the Flex 3 SDK (excluding some standard libraries that are in the haxe std directory) here.

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Mon premier SWF9 gratos avec Flex SDK

27.07.2007 17057 4

Flex SDK est d'abord, comme son nom l'indique, un kit de développement. Il comprend, pour le plus gros, le framework de composants Flex et un compilateur MXML et AS3 gratuit. Flex SDK est inclus dans Flex Builder 2 ou 3 d'Adobe, qui est une solution payante de développement basée sur Eclipse.

Autrement dit, voilà tout ce qu'il faut pour coder gratuitement des applications déstinées au Flash Player 9 et sa nouvelle machine virtuelle : l'AVM2

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Mon premier SWF9 gratos avec Haxe

27.07.2007 13318 2

Haxe est un nouveau langage universel orienté web. Sa syntaxe proche de l'actionscript / javascript permet de produire des applications client-serveur.
Côté server, la machine virtuelle nekoVM exécute du bytecode neko, produit par Haxe. Un mod_neko existe également pour Apache.
Côté client, Haxe produit un javascript (interprété par le navigateur) ou un SWF (exécuté par le flash player).
Haxe permet de produire du bytecode SWF (de la version 6 a 8) et du SWF9.
Voilà, encore un outil gratuit pour coder des applications destinées au Flash Player 9 et sa nouvelle machine virtuelle : l'AVM2

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